MOHSIN, A. ; Jorge F. B. Lengler ; MELLO, C. M. . Travel intention of Brazilian Students: Are they ready to discover new places and things?. Tourism Analysis, v. .., p. .., 2017.
MOHSIN, A. ; KELE, A. ; LENGLER, J. F. B. . How willing/unwilling are luxury hotels? staff to be empowered?. Tourism Management Perspective, v. .., p. .., 2017.
MOHSIN, A. ; LENGLER, J. F. B. ; SUBRAMONIAN, H. . The influence of Malaysian students? travel motives on their intentions to discover new places and things. Annals of Leisure Research, v. ., p. ., 2017.
ALVES, R. A. R. ; FERNANDES DE OLIVEIRA, M. A. ; ANGNES, D. L. . O planejamento de um sistema de gestão da qualidade para uma instituição pública de ensino técnico. RMP - Revista dos Mestrados Profissionais, v. 4, p. 274-298, 2016.
AZEVEDO, JULIANA BIRKAN ; ENDE, MARTA VON ; WITTMANN, MILTON LUIZ . RESPONSABILIDADE SOCIAL E A IMAGEM CORPORATIVA: O CASO DE UMA EMPRESA DE MARCA GLOBAL. Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios, v. 9, p. 95-117, 2016.
BAPTISTA JUNIOR, G. ; STANCK, F. J. ; MACHADO, M. A. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Os Desafios do Marketing no Mercado Restrito da Propaganda de Cigarros. In: Flávio Régio Brambilla. (Org.). Casos de Ensino em Gestão de Marketing. 1ed.Santa Cruz do Sul, RS: EDUNISC, 2016, v. 1, p. 37-49.
BLASCO, C. C. ; BASSO JR., E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; KRUEL, A. J. . As Expectativas da Geração Y em Relação ao Mercado de Trabalho. Revista Brasileira de Gestão e Inovação, v. 4, p. 1-18, 2016.
BORGES, N. ; PINHEIRO, O. D. S. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Postos de Combustíveis: Pesquisa Revela que Clientes Gostariam de Mais Promoção. Jornal Gazeta do Sul, Santa Cruz do Sul, RS, p. 12 - 12, 10 dez. 2016.
BRAMBILLA, Flávio Régio. Casos de Ensino em Gestão de Marketing. 1. ed. Santa Cruz do Sul, RS: Editora da UNISC: EDUNISC, 2016. v. 1. 80p .
BRAMBILLA, Flávio Régio. Exploring the Co-creation of Value in the Brazilian Private Higher Educational Service. Faces: Revista de Administração (Belo Horizonte. Online), v. 15, p. 79-99, 2016.
BRAMBILLA, Flávio Régio. Self-determination Theory and the Influence of Extrinsic and Intrinsic Motivation for the Value Co-creation Measurement: A Proposition for a Higher Education Service Quality Scale. In: Mark D. Groza; Charles B. Ragland. (Org.). Marketing Challenges in a Turbulent Business Environment: Proceedings of the 2014 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress. 1ed.Ruston, LA (USA): Springer International Publishing, 2016, v. 1, p. 687-688.
BRAMBILLA, Flávio Régio; ADOLFO, L. G. S. . Propaganda Infantil na Perspectiva do Código de Defesa do Consumidor: Um Estudo Interdisciplinar Congregando Noções de Direito e Marketing. Revista de Direito do Consumidor, v. 104, p. 285-322, 2016.
BRAMBILLA, Flávio Régio; BASSO JR., E. . Phenomenology and Ethnomethodology as Interpretive Research Perspectives for Complex Service Features. In: The 44th Annual Conference of Academy of Marketing Science: AMS 2016 Annual Conference, 2016, Orlando, Florida. Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing Science / 44th Annual Conference / Orlando, Lake Buena Vista, FL USA; May 18-21, 2016. Ruston, LA (USA): Academy of Marketing Science (AMS), 2016. v. 44. p. 1-5.
BRAMBILLA, Flávio Régio; FERREIRA, B. ; MERCADO, P. R. ; NGOC, D. N. ; PAPAROIDAMIS, N. G. . The Koala and the Kangaroo Effects: from Melbourne to Algarve. In: TMS Algarve 2016: Tourism & Management Studies International Conference, 2016, Olhão, Algarve, Portugal. TMS Algarve 2016: Tourism & Management Studies International Conference. Faro, Portugal: Universidade do Algarve, 2016. v. 5. p. 56-56.
BRAMBILLA, Flávio Régio; GUSATTI, C. E. . The Effects of Quality Signals Through Website Context Based on Trust in the Internet Service. In: Luca Petruzzellis; Russell S. Winer. (Org.). Rediscovering the Essentiality of Marketing: Proceedings of the 2015 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress. 1ed.Ruston, LA (USA): Springer International Publishing, 2016, v. 1, p. 263-264.
CANDIDO, S. F. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; GUSATTI, C. E. . Desafios da Comunicação Institucional e do Posicionamento no Mercado do Tabaco Perante as Restrições ao Setor. Capital Científico, v. 14, p. 44-68, 2016.
FACCIN, K. ; BALESTRIN, A. ; BORTOLASO, I. V. . The joint R&D project: The case of the first Brazilian microcontroller chip. RAUSP-e (São Paulo), v. 51, p. 88-102, 2016.
FACCIN, K. ; BORTOLASO, I. V. ; BALESTRIN, Alsones . A visão relacional de políticas de ciência e tecnologia: O caso do programa CI brasil. REAd. Revista Eletrônica de Administração (Porto Alegre. Online), v. 83, p. 226-251, 2016.
FONTOURA, F. B. B. da ; WITTMANN, M. L. . Organizações e Desenvolvimento: Reflexões epistemológicas. Estudos do CEPE, v. 43, p. 100-118, 2016.
FONTOURA, F. B. B. da ; WITTMANN, M. L. . Organizações e desenvolvimento: reflexões epistemológicas. In: Terceiro SEDRES - Seminário de desenvolvimento regional, estado e sociedade, 2016, Blumenau. III SEDRES - Seminário de desenvolvimento regional, estado e sociedade. Blumenau: FURB, 2016. p. 1-15.
FONTOURA, F. B. B. da ; WITTMANN, M. L. ; FRIEDRICH, L. R. ; SCARANO, T. . Educação contábil: Um ensaio sobre o ensino de contabilidade e o cotidiano da profissão. Espacios (Caracas), v. 37, p. 20-20, 2016.
FRIEDRICH, L. R. ; FONTOURA, F. B. B. da ; SOUZA, M. A. ; WITTMANN, M. L. . Análise da utilização do custo de concorrentes: um estudo em empresas do setor metal mecânico do Estado do Rio Grande do Sul - Brasil. Espacios (Caracas), v. 37, p. 27-43, 2016.
GEARY, J. ; AGUZZOLI, ROBERTA ; LENGLER, J. F. B. . The Transfer of 'International Best Practice' in a Brazil MNC: A Consideration of the Convergence and Contingency Perspectives. Journal of International Management, v. .., p. .., 2016.
GUSATTI, C. E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . An Experimental Study on the Effect of E-servicescape in Quality Signals in Websites. In: The 44th Annual Conference of Academy of Marketing Science: AMS 2016 Annual Conference, 2016, Orlando, Florida. Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing Science / 44th Annual Conference / Orlando, Lake Buena Vista, FL USA; May 18-21, 2016. Ruston, LA (USA): Academy of Marketing Science (AMS), 2016. v. 44. p. 1-5.
GUSATTI, C. E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Um Estudo Experimental sobre o Efeito de Logos Sonoros e Visuais no Reconhecimento de Marcas. In: III Seminário de Informação e Comunicação da Marca (III SICOM, 2016), 2016, Florianópolis, SC. Anais do III Seminário de Informação e Comunicação da Marca (III SICOM, 2016). Florianópolis, SC: Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), 2016. v. 3. p. 1-12.
GUTERRES, A. B. ; BEGNIS, H. S. M. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Clima Organizacional e Inovação Aberta em Empresa do Setor Metal Mecânico. In: TMS Algarve 2016: Tourism & Management Studies International Conference, 2016, Olhão, Algarve, Portugal. Anais do TMS Algarve 2016: Tourism & Management Studies International Conference. Faro, Portugal: Universidade do Algarve, 2016. v. 5. p. 99-99.
HANTT, A. F. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Co-creation in the Media Sector: An Important Tool to Generate Business for Communication Vehicle Brands. In: 4th Annual International Colloquium on Branding (2016), 2016, Athens, Greece. Book 2016: SMEs Abstracts: 25-28 July 2016, Athens, Greece [The Athens Institute for Education and Research] 4th Annual International Colloquium on Branding (p.30). Athens, Greece: Athens Institute for Education and Research (ATINER), 2016. v. 4. p. 1-16.
HANTT, A. F. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; MENEGHELLO, L. C. ; VOLMER, R. S. . A Relação entre Elementos de Cocriação e Confiança do Consumidor em um Cenário de Inovação Disruptiva. In: Carlos Sousa; Marisol Correia; Pedro Cascada; Raul Filipe; Cláudia Henriques. (Org.). Desafios, Estratégias e Tendências em Gestão e Novas Tecnologias de Informação e Comunicação. 1ed.Faro, Algarve, Portugal: Universidade do Algarve, 2016, v. 1, p. 431-448.
HANTT, A. F. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; MENEGHELLO, L. C. ; VOLMER, R. S. . A Relação entre Elementos de Cocriação e Confiança do Consumidor em um Cenário de Inovação Disruptiva. In: TMS Algarve 2016: Tourism & Management Studies International Conference, 2016, Olhão, Algarve, Portugal. Anais do TMS Algarve 2016: Tourism & Management Studies International Conference. Faro, Portugal: Universidade do Algarve, 2016. v. 5. p. 1-11.
HUERTAS-GARCÍA, RUBÉN ; LENGLER, J. F. B. ; CONSOLACION, C. . Co-branding Strategy in Cause-related Advertising: The Fit between Brand and Cause. Journal of Product and Brand Management, v. 26, p. .., 2016.
KANITZ, M. T. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Percepção da Imagem e Posicionamento da Marca Através da Cocriação de Valor: Estudo de Caso no Hospital Santa Cruz. In: XI Seminário Interinstitucional de Pesquisa em Administração (XI SIPAd 2016), 2016, Caxias do Sul, RS. Anais do XI Seminário Interinstitucional de Pesquisa em Administração (XI SIPAd 2016), 2016. v. 11. p. 1-3.
LENGLER, J. F. B.; SOUSA, C.M.P. ; PERIN, Marcelo Gatterman ; SAMPAIO, Cláudio Hoffmann . The antecedents of export performance of Brazilian small and medium-sized enterprises (SMEs): The non-linear effects of customer orientation. International Small Business Journal, v. 34, p. 707-727, 2016.
MANHAGO, E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Processos Cocriativos entre Empresa e Consumidor: A Influência da Interação na Construção da Imagem da Marca. In: XI Seminário Interinstitucional de Pesquisa em Administração (XI SIPAd 2016), 2016, Caxias do Sul, RS. Anais do XI Seminário Interinstitucional de Pesquisa em Administração (XI SIPAd 2016), 2016. v. 11. p. 1-4.
MELLO MOYANO, Carlos; LENGLER, J. ; ANGNES, DERLI LUÍS . AS RELAÇÕES ENTRE AS DIMENSÕES DO AUTOCONCEITO E O COMPORTAMENTO DE COMPRA MASCULINO. Revista de Ciências da Administração (CAD/UFSC), v. v.18, p. 109-119, 2016.
MOHSIN, ASAD ; LENGLER, J. F. B. . Does travel interest mediate between motives and intention to travel? A case of young Asian travellers. Journal of Hospitality and Tourism Management, v. .., p. .., 2016.
MORAES, J. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Composição da Estratégia Promocional de Marketing em um Centro Automotivo. In: VII Salão de Ensino e de Extensão / XXII Seminário de Iniciação Científica (2016), Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC), 2016, Santa Cruz do Sul, RS. Anais do VII Salão de Ensino e de Extensão / XXII Seminário de Iniciação Científica (2016), Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC). Santa Cruz do Sul, RS: Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC), 2016. v. 22. p. 1-5.
MOREIRA BEGNIS, HERON SERGIO; AREND, SILVIO CESAR ; ALIEVI, REJANE MARIA . WHO ARE THE BRAZILIANS TOBACCO GROWERS THAT BREACH THEIR CONTRACTS WHIT THE INDUSTRY?. RACE - Revista de Administração, Contabilidade e Economia (Online), v. 15, p. 9-38, 2016.
MOYANO, C. A. M. ; LENGLER, J. F. B. ; ANGNES, D. L. . As relações entre as dimensões do autoconceito e o comportamento de compra masculino. Revista de Ciências da Administração (CAD/UFSC), v. 18, p. .., 2016.
NISHIMURA, F. K. ; MANSONI, C. ; LIMA, J. I. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Implantação do Customer Relationship Management (CRM) em uma Instituição de Ensino Superior. In: Flávio Régio Brambilla. (Org.). Casos de Ensino em Gestão de Marketing. 1ed.Santa Cruz do Sul, RS: EDUNISC, 2016, v. 1, p. 10-24.
PINHEIRO, O. D. S. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Mensuração da Satisfação do Consumidor de Postos de Combustível de Santa Cruz do Sul. In: XI Seminário Interinstitucional de Pesquisa em Administração (XI SIPAd 2016), 2016, Caxias do Sul, RS. Anais do XI Seminário Interinstitucional de Pesquisa em Administração (XI SIPAd 2016), 2016. v. 11. p. 1-3.
SANTOS, A. T. ; ALVES, L. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Cocriação de Valor no Varejo Através da Utilização das Mídias Sociais. Estudos do CEPE, v. 43, p. 68-83, 2016.
SANTOS, M. J.; PERIN, M. G . ; SAMPAIO, C. H. . O efeito da turbulência tecnológica no sucesso de novos produtos. Estudos do CEPE, v. 43, p. 119-135, 2016.
SILVA, M. F. ; DOLCI, P. C. . A Formação de Capacidades (de inovação, financeiras e gerenciais) a partir do Processo de Incubação de Empresas: o Caso da ITEF/Feevale. In: Encontro da ANPAD, 2016, Costa do Sauípe. XL Encontro da ANPAD. Rio de Janeiro: Anpad, 2016.
SOARES, W. B. ; Wegner, D. ; DOLCI, P. C. . Fusão Como Estratégia de Crescimento de Redes de Cooperação Empresarial: Um Estudo de Caso em uma Rede de Farmácias. Revista Iberoamericana de Estratégia, v. 15, p. 83-96, 2016.
SOUZA, K. B. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . A Utilização da Cocriação na Perspectiva da Lógica Dominante do Serviço pelo Instituto Federal do Amazonas IFAM. Revista Nexus, v. 2, p. 89-100, 2016.
SOUZA, K. B. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Cocriação na Perspectiva da Lógica Dominante do Serviço: Estudo de Casos Múltiplos em Três Segmentos de Varejo em Parintins, Amazonas. In: 68ª Reunião Anual da Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência (68ª Reunião Anual da SBPC, 2016), 2016, Porto Seguro, BA. Anais da 68ª Reunião Anual da Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência (68ª Reunião Anual da SBPC, 2016). São Paulo, SP: Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência (SBPC), 2016. v. 68. p. 1-1.
TERRA, A. ; LENGLER, J. F. B. . Internacionalizacao do ensino superior: para onde estamos indo? Uma analise das publicacoes a partir da virada do milenio. Estudos do CEPE (UNISC), v. 44, p. 147-168, 2016.
WEGNER, D. ; BEGNIS, H. S. M. ; ALIEVI, R. M. ; MAEHLER, A. E. . A dinâmica da cooperação: proposição de um modelo de ciclo de vida de redes de pequenas empresas. Gestão & Regionalidade (Online), v. 32, p. 118-130, 2016.
WEGNER, DOUGLAS ; BORTOLASO, INGRIDI VARGAS ; ZONATTO, PATRINÊS APARECIDA FRANÇA . Small-Firm Networks and strategies for consolidation: evidence from the Brazilian context. Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online), v. 18, p. 525-544, 2016.
WITTMANN, M. L.; FONTOURA, F. B. B. da ; LUBECK, R. M. . Desenvolvimento e organizações: uma análise a partir da matriz positivista. In: Terceiro Sedres, 2016, Blumenau. III SEDRES - Seminário de desenvolvimento regional, estado e sociedade. Blumenau: FURB, 2016. p. 1-15.
ALIEVI, R. M.; ANTINARELLI, A. . Construindo a Gestão Estratégica Sustentável: um estudo sobre a empresa Mercur S.A. Revista de Administração da UFSM, v. 8, p. 69-83-83, 2015.
ANGNES, D. L. ; MELLO MOYANO, Carlos ; LENGLER, JORGE FRANCISCO BERTINETTI . Avaliação da Satisfação do Cliente em Serviços de Restaurantes com Aplicação do ACSI. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo, v. 9, p. 174-193, 2015.
BEGNIS, H. S. M.; PEDROZO, Eugenio Ávila ; ESTIVALETE, V. F. B. . Relacionamentos de Mercado e Parcerias de Longo Prazo sob a Ótica da Formação de Valor: O Caso da Cadeia Produtiva do Leite no Rio Grande do Sul.. Organizações Rurais & Agroindustriais, v. 17, p. 445-460, 2015.
BENTO, P. ; NIKOLAEVA, R. ; SIMAENS, A. ; BERG, N. ; LENGLER, J. F. B. . Why global economics and management Review?. Global Economics and Management Review, v. 19, p. 1-2, 2015
BOSSLE, M.B. ; NEUTZLING, D. M. ; WEGNER, D. ; TREVISAN, M. ; KNORST, M. ; NASCIMENTO, L.F.M. . Contradictory perceptions on corporate social responsibility practices in the Brazilian tobacco industry. Latin American J. of Management for Sustainable Development, v. 2, p. 193, 2015.
DALMARCO, G. ; ZAWISLAK, P. ; HULSINK, W. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . How knowledge flows in university-industry relations. European Business Review, v. 27, p. 148-160, 2015.
DOLCI, P. C.; MACADA, A. C. G. ; GRANT, G. G. . Exploring Information Technology and Supply Chain Governance. Journal of Global Information Management, v. 23, p. 72-91, 2015.
GUSATTI, C. E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . A Sinalização da Qualidade Através de Websites: Análise Conceitual Baseada em Modelos Teóricos. Revista Brasileira de Gestão e Inovação (RBGI), v. 2, p. 22-40, 2015.
GUSATTI, C. E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Os Efeitos da Sinalização da Qualidade através do Escopo do E-Servicescape: Uma Análise Conceitual Baseada em Modelos Teóricos. Diálogo (UNILASALLE), v. 28, p. 165-189, 2015.
LUBECK, R. M. ; WITTMANN, M. L. ; CORCINI NETO, S. L. H. . Perpectivas sobre inovação em serviços. Revista Acadêmica São Marcos, v. 5, p. 142-163, 2015.
MOHSIN, ASAD ; LENGLER, JORGE . Service experience through the eyes of budget hotel guests: Do factors of importance influence performance dimensions?. Journal of Hospitality and Tourism Management, v. 23, p. 23-34, 2015.
MOHSIN, ASAD ; LENGLER, JORGE ; AGUZZOLI, ROBERTA . Staff turnover in hotels: Exploring the quadratic and linear relationships. Tourism Management (1982), v. 51, p. 35-48, 2015.
MOYANO, CARLOS ALBERTO MELLO ; LENGLER, J. F. B. ; ANGNES, D. L. ; SAMPAIO, FRANCO VIEIRA . ESTRATÉGIA PARA FIDELIZAÇÃO DO CLIENTE EM TURISMO: O CASO DE UMA OKTOBERFEST NO BRASIL. Turismo: Visão e Ação (Online), v. 17, p. 387-413, 2015.
Padilha, A. C. M. ; AZEVEDO, J. B. ; WITTMANN, M. L. ; DOCENA, L. T. ; FAGUNDES, P. M. . Turismo rural e recursos hídricos no município de Carazinho (RS): um estudo empírico identificando oportunidades e desafios. Revista Brasileira de Ecoturismo, v. 8, p. 74-92, 2015.
PATIAS, T. Z. ; MARCO, D. de ; WITTMANN, M. L. ; XAVIER, T. R. . Uma análise do capital social no arranjo produtivo local do leite de Santana do Livramento. Desenvolvimento em Questão, v. 13, p. 175-202, 2015.
PATIAS, T. Z. ; WITTMANN, M. L. ; Liszbinski, B. N. ; BALESTRERI, A. S. ; COSTA, C. F. . Custos da rotatividade de pessoal: evidências no setor de supermercados. RACE - Revista de Administração, Contabilidade e Economia (Online), v. 14, p. 143, 2015.
SIGMUND, STEFAN ; SEMRAU, THORSTEN ; Wegner, Douglas . Networking Ability and the Financial Performance of New Ventures: Moderating Effects of Venture Size, Institutional Environment, and Their Interaction. Journal of Small Business Management (Print), v. 53, p. 266-283, 2015.
VERSCHOORE, J. R. S. ; WEGNER, D. ; BALESTRIN, A. . The evolution of collaborative practices in small-firm networks: a qualitative analysis of four Brazilian cases. International Journal of Management Practice, v. 8, p. 152, 2015.
WEGNER, D. ; ALIEVI, R. M. ; BEGNIS, H. S. M. . The life cycle of small-firm networks: an evaluation of Brazilian business networks. BAR. Brazilian Administration Review, v. 12, p. 39-62, 2015.
WEGNER, D. ; BEGNIS, H. S. M. ; ALIEVI, R. M. ; MAEHLER, A. E. . The Dynamics of Cooperation: Proposal of a Business Networks Life Cycle Model of small companies. Gestão & Regionalidade, v. 32, p. 118-130, 2015.
WEGNER, D.; ALIEVI, R. M. ; BEGNIS, H. S. M. . The life cycle of small-firm networks: An evaluation of Brazilian business networks. BAR. Brazilian Administration Review, v. 12, p. 39-62, 2015.
WEGNER, D.; SCHROEDER, C. S. ; HOFF, D. R. . Governo Eletrônico: Análise de Websites dos Governos Municipais do Vale do Rio Pardo (RS). Desenvolvimento em Questão, v. 13, p. 209-239, 2015.
AGUZZOLI, R. L.; GEARY, J. . An ?Emerging Challenge?: Employment Practices of a Brazilian MNC in a Mature Developed Economy. Human Relations (New York), v. 67, p. 587-609, 2014.
BEGNIS, H. S. M.; AREND, S. C. ; ESTIVALETE, Vania de F. Barros . Em frente ao espelho: a produção do conhecimento em cooperativas na Revista de Economia e Sociologia Rural. Revista de Economia e Sociologia Rural (Impresso), v. 52, p. 99-116, 2014.
BRAMBILLA, Flávio Régio. What Top 25 Most Cited JIBS Articles Can Tell Us about the Firms Internationalization Process?. Desenvolvimento em Questão, v. 12, p. 68-103, 2014.
BRAMBILLA, Flávio Régio; DALMARCO, G. . Management of Customer Relationship Management (CRM) Technological Attributes in Brazil: A B2B Relationship in the Software-Media Development Sector. Faces: Revista de Administração (Belo Horizonte. Online), v. 13, p. 39-56, 2014.
BRAMBILLA, Flávio Régio; PERROT, L. W. . Enterprise Resource Planning (ERP): Estudo de Casos Múltiplos em Diferentes Segmentos de Negócio. DESENVOLVE: Revista de Gestão do UNILASALLE, v. 2, p. 113-132, 2013.
BRAMBILLA, Flávio Régio; SOUZA, C. H. ; KAERCHER, A. R. . Implantação da Gestão por Competências: Análise Qualitativa no Departamento Industrial de uma Fabricante de Cigarros. Revista Brasileira de Gestão e Inovação (RBGI), v. 2, p. 39-59, 2014.
CARDOSO, A. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; BASSO JR., E. . Comportamento de Compra do Público Feminino no Segmento de Bolsas e Acessórios. Capital Científico, v. 12, p. 95-112, 2014.
COSTA, C. V. ; BEGNIS, H. S. M. . Fome Mundial: uma análise de suas causas e da atuação da FAO. Revista de Economia & Relações Internacionais, v. 14, p. 44-60, 2014.
DIAS, T. F. ; LAUFER, Jaime . Planejamento financeiro de curto prazo: um estudo exploratório em empresas supermercadistas compactas do Vale dos Sinos/RS - Brasil.. Estudos do CEPE, v. 39, p. 181-204, 2014.
DOLCI, P. C.; MACADA, A. C. G. . Information technology investments and supply chain governance. RAC. Revista de Administração Contemporânea (Online), v. 18, p. 217-235, 2014.
DOLCI, P. C.; MACADA, A. C. G. ; GRANT, G. G. . IT investment management and information technology portfolio management (ITPM). Journal of Enterprise Information Management, v. 27, p. 802-816, 2014.
DOLCI, P. C.; MACADA, A. C. G. ; Pedrozo, Eugênio Ávila . Avançando a discussão teórica sobre a gestão do portfólio de TI e suas dimensões. REGE Revista de Gestao, v. 21, p. 283-301, 2014.
GUSATTI, C. E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . A Sinalização da Qualidade através de Websites e seus Efeitos sobre a Confiança em Serviço. Estudos do CEPE, v. 40, p. 200-227, 2014.
HUERTAS-GARCÍA, RUBÉN ; GÁZQUEZ-ABAD, JUAN CARLOS ; LENGLER, JORGE . Publicidad conjunta marca-causa: el papel de la implicación del individuo hacia la publicidad en la comprensión y evaluación del mensaje. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, v. 23, p. 147-155, 2014.
JIMÉNEZ, DANIEL JIMÉNEZ ; CEGARRA-NAVARRO, JUAN GABRIEL ; GATTERMANN PERIN, MARCELO ; SAMPAIO, CLAUDIO HOFFMANN ; LENGLER, JORGE BERTINETTI . Entrepreneurial capacities as antecedents of business performance in Brazilian firms. Canadian Journal of the Administrative Sciences, v. 31, p. 90-103, 2014.
LUBECK, R. M. ; WITTMANN, M. L. . Benefícios na atuação em redes de empresas no transporte público: um estudo de multicasos. Ciências Sociais em Perspectiva, v. 13, p. 31-53, 2014
LUNARDI, G. L. ; DOLCI, P. C. ; MACADA, A. C. G. ; BECKER, J. L. . ANÁLISE DOS MECANISMOS DE GOVERNANÇA DE TI MAIS DIFUNDIDOS ENTRE AS EMPRESAS BRASILEIRAS. Revista Alcance (Online), v. 21, p. 046-076, 2014.
LUNARDI, GUILHERME LERCH ; BECKER, JOÃO LUIZ ; MAÇADA, ANTONIO CARLOS GASTAUD ; Dolci, Pietro Cunha . The impact of adopting IT governance on financial performance: An empirical analysis among Brazilian firms. International Journal of Accounting Information Systems, v. 15, p. 66-81, 2014.
MARCHI, J.J. ; WEGNER, D. . Proposição de um Balanced Scorecard Cooperativo: Gestão, Estratégia e Desempenho em Redes Empresariais. Estudos do CEPE (UNISC), v. 39, p. 6-31, 2014.
MOHSIN, ASAD ; LENGLER, JORGE . Exploring the Antecedents of Staff Turnover Within the Fast-Food Industry: The Case of Hamilton, New Zealand. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, v. 14, p. 1-24, 2014.
NESELLO, P. ; GIOVANELLA, R. ; TONDOLO, V. A. G. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Importância dos Aspectos em Desempenho de Serviços: Estudo de Caso em Start-Up de ERP para E-Commerce no Modelo de Cloud Computing (SAAS). Revista Gestão & Tecnologia, v. 14, p. 79-103, 2014.
OLIVEIRA, G. ; DAMACENA, C. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Cocriação como Proposta para Geração de Valor: Caso da Empresa Dental América. Desenvolve - Revista de Gestão do Unilasalle, v. 3, p. 129-150, 2014.
WEGNER, D. ; ALIEVI, R. M. ; KOETZ, C. ; ANGNES, D. L. . O Dilema do Arranjo Produtivo Local do Tabaco no Vale do Rio Pardo. Revista Alcance (Online), v. 2, p. 181-204, 2014.
WEGNER, D. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; MOURA, G. L. ; GASPARY, E. ; AGNES, J. I. . Estratégias de Pequenos Jornais Impressos em Tempos de Internet: Um Estudo com Leitores e Diários do Rio Grande do Sul. Revista Eletrônica de Administração e Turismo, v. 5, p. 508-524, 2014.
WEGNER, D.; ROSSI, G.D. ; SCARANO, T. F. . A dinâmica da cooperação: Um estudo longitudinal em redes empresariais do setor moveleiro. Contextus (Fortaleza), v. 12, p. 111-137, 2014.
XAVIER, T. R. ; WITTMANN, M. L. ; TREPTOW, I. C. ; AZEVEDO, J. B. ; INACIO, R. O. . Desenvolvimento regional endógeno: contexto histórico para o surgimento de uma estrutura de governança regional no Rio Grande do Sul. Desenvolvimento em Questão, v. 12, p. 185-285, 2014.
ANGNES, D. ; MELLO MOYANO, Carlos . Atributos de escolha em serviços de restaurantes: Um estudo exploratório. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo, v. 7, p. 317-336, 2013.
BRAMBILLA, Flávio Régio. Customer Relationship Management (CRM): Pessoas, Planejamento, Estratégias e Relações de Poder. Global Manager (FSG), v. 1, p. 1-21, 2013.
BRAMBILLA, Flávio Régio. Multi-Channel Perspective of Value in the Service Dominant Logic of Marketing. Diálogo (UNILASALLE), v. 24, p. 105-114, 2013.
BRAMBILLA, Flávio Régio; FINGER, A. B. . Global Commodity Chains na Perspectiva de Marketing. Estudos do CEPE, v. 38, p. 6-20, 2013.
BRAMBILLA, Flávio Régio; PERROT, L. W. . Enterprise Resource Planning (ERP): Estudo de Casos Múltiplos em Diferentes Segmentos de Negócio. DESENVOLVE: Revista de Gestão do UNILASALLE, v. 2, p. 113-132, 2013.
Derli Angnes ; MELLO MOYANO, Carlos . Abertura de Restaurante: Uma decisão de posicionamento e diferenciaçãocom base em pesquisa de marketing. Revista Gestão Contemporânea, v. 7, p. 339-363, 2013.
DOLCI, P. C.; BERGAMASCHI, E. A. ; VARGAS, L. M. . VISÃO SISTÊMICA DO PENSAMENTO SISTÊMICO: USO DE MAPAS CONCEITUAIS. Faces: Revista de Administração (Belo Horizonte. Online), v. 12, p. 33-50, 2013.
ENGELMAN, R. ; NAGEL, T. ; WEGNER, D. . Redes horizontais associativas e consórcios: um estudo comparativo na Associação Brasileira de Empresas de Componentes para Couro, Calçados e Artefatos (Assintecal). Gestão Contemporânea, v. 14, p. 119-142, 2013.
GOULART, L. F. A. ; BRAMBILLA, Flávio Régio ; BASSO JR., E. . Governança de Tecnologia da Informação (GTI): Modelo de Decisão e Práticas em uma Organização de Saúde. Revista Brasileira de Gestão e Inovação, v. 1, p. 1-20, 2013.
KOETZ, C. I.; Wegner, D. ; KOETZ, C. M. . Imagem e Posicionamento - O Caso das Faculdades Integradas do Paraná (FIP). Revista Economia & Gestão, v. 13, p. 162-181, 2013.
LENGLER, J. F. B.; MOYANO, C. A. M. . Exploring the Relationships Among Personal Values, Self-Concept´s Affective Security Dimension and Female Consumption Behavior: Perspectives from the Brazilian Retail Experience.. Faces : Revista de Administração (Belo Horizonte. Impresso), v. 12, p. 118-137, 2013.
LENGLER, J. F. B.; SOUSA, C.M.P. ; MARQUES, C. . Examining the Relationship Between Market Orientation and Export Performance: The Moderating Role of Competitive Intensity. Advances in International Marketing, v. 24, p. 75-102, 2013.
MELLO MOYANO, Carlos; LENGLER, J. . Exploring the Relationships Among Personal Values, Self-Concept´s Affective Security Dimension and Female Consumption Behavior: Perspectives from the Brazilian Retail Experience. Faces: Revista de Administração (Belo Horizonte. Online), v. 12, p. 116-137, 2013.
MOHSIN, ASAD ; LENGLER, JORGE ; KUMAR, BHUPESH . Exploring the antecedents of intentions to leave the job: The case of luxury hotel staff. International Journal of Hospitality Management, v. 35, p. 48-58, 2013.
NOVELLO, S. ; LENGLER, J. F. B. ; MURIAS, P. . Customer orientation and sme export performance: insights from italian manufacturing firms. Micro and Macro Marketing, v. 3, p. 453-470, 2013.
RAYN, R. G. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . O Direito Ambiental nas Questões Internacionais. Revista CIPPUS (UNILASALLE), v. 2, p. 33-43, 2013.
SANTOS, C. C. F. ; BASSO JR., E. ; BRAMBILLA, Flávio Régio . Treinamento e Desenvolvimento de Pessoal: Estudo de Caso na Área Operacional de um Banco Especializado em Financiamentos. DESENVOLVE: Revista de Gestão do UNILASALLE, v. 2, p. 31-42, 2013.
SCHMITT, A. ; ALIEVI, R. M. . O arranjo produtivo leiteiro inserido no arranjo produtivo alimentício da região do vale do taquari-RS. Estudos do CEPE, v. 1, p. 207-228, 2013.
SIMAS, M. J. ; LENGLER, J. F. B. ; ANTONIO, N. J. . Integration of Sustainable Development in the strategy implementation process: proposal of a model.. The ICFAI Journal of Corporate Governance, v. 13, p. 511, 2013.
WEGNER, D.; PADULA, A. D. . A influência de fatores contextuais na governança de redes interorganizacionais (RIOS). Gestão & Planejamento (Salvador), v. 14, p. 116-136, 2013.
WEGNER, D.; SEHNEM, A. . Estratégias Empresariais para Jornais Impressos em Tempos de Internet: O Caso da Folha de Santa Cruz. Revista Economia & Gestão, v. 13, p. 174-191, 2013.
Wegner, Douglas; KOETZ, CLARA ISABEL ; WILK, EDUARDO DE OLIVEIRA . Social capital in Brazilian small-firm networks: the influence on business performance. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, v. 20, p. 446-461, 2013.
ZEN, Aurora C. ; DALMORO, Marlon ; FENSTERSEIFER, J. E. ; WEGNER, D. . O Desenvolvimento de Recursos em Redes Interorganizacionais e o Processo de Internacionalização: O caso Wines of Brasil. Revista Iberoamericana de Estratégia, v. 12, p. 107-130, 2013.